Wraz z rozbudową infrastruktury IT w przedsiębiorstwach, coraz większym wyzwaniem staje się właściwa kontrola nad całością zasobów IT firmy. W związku z tym pojawiło się zapotrzebowanie na narzędzia, które dostarczą administratorom oraz kadrze kierowniczej informacje niezbędne do sprawnego i profesjonalnego zarządzania całą infrastrukturą – tzw. IT Asset Management. Kolejnym obszarem jest możliwość standaryzacji i automatyzacji procesów administracyjnych na stacjach klienckich – tzw. IT Service Management. Dobry system do zarządzania infrastrukturą powinien ułatwić rozwiązanie podstawowych problemów takich jak: ograniczone zasoby personelu IT, konieczność szybkiej implementacji nowych programów i usług, optymalizacja i ograniczenie kosztów. Powinien także ułatwić wykrywanie przyczyn problemów w sieci, oraz ich sprawne rozwiązywanie.
Firma FAST IT wdraża rozwiązania umożliwiające m.in.:
- zdalną inwentaryzację sprzętu komputerowego, sieciowego, oraz drukarek
- bieżącą kontrolę legalności oprogramowania
- automatyzację procesów obsługi stacji roboczych
- zdalną dystrybucję oprogramowania i poprawek
- zarządzanie zasobami IT zgodne ze standardami ITIL
- usprawnienie procesów pomocy technicznej (helpdesk)
- zarządzanie kontraktami i usługami serwisowymi
- raportowanie bieżącego stanu środowiska IT